Het schip - Reisverslag uit Lomé, Togo van Deddy - WaarBenJij.nu Het schip - Reisverslag uit Lomé, Togo van Deddy - WaarBenJij.nu

Het schip

Door: Deddy

Blijf op de hoogte en volg Deddy

04 Mei 2010 | Togo, Lomé

Lieve allemaal,

Geen uitgebreid verslag deze keer over wat ik doe en meemaak.
Heb al een aantal malen de vraag gehad hoe het is om op een schip te wonen en hoe het er nu eigenlijk allemaal uitziet.
Dus zal proberen om dat in het kort te beschrijven en een aantal foto's te plaatsen. Hoop dat dat in 1x lukt vandaag, aangezien het af en toe toch wat problemen geeft om de foto's te uploaden.

Het schip was oorspronkelijk een ferry-schip.
En is na aanschaf door Mercy Ships omgebouwd tot hospitaal schip.
Het telt 8 verdiepingen.
Het 1e en 2e deck is het werkterrein van de engineers. Daar zit alle electronica ed.
Op de 3e verdieping bevindt zich het ziekenhuis. De afdelingen, de OK, Pharmacy, röntgen, lab etc.
Daarvoor crew-cabines, mn voor hospital-crew.
Deck 4, eigenlijk geen idee, kom ik nooit, schijnen ook crew-cabines te zijn.
Deck 5. Hier zit de diningroom, starbucks cafe, snackbar, shipshop, bank, post-office en bieb.
Op deck 6 het internetcafe, zithoekjes, laundry, crew galley (keuken), international lounge en de school.
Deck 7 wordt met name gebruikt om lekker buiten te zitten, genieten van de zon (of juist de schaduw) en er is een speelruimte voor kinderen.
En tot slot deck 8. De bovenste verdieping van het schip en is volledig buiten. Hier staat het zwembad, wordt nog steeds aan gewerkt helaas. Een heerlijk plekje, maar wel erg warm.

• 09 Mei 2010 - 11:20

Jitze Warris:

Lieve Deddy,
    Heb je nu zeebenen? Wordt het tijd dat je weer vaste grond onder de voeten krijgt?
    Op moederdag even een berichtje van hen waar jullie een beetje over moederen.
    Bij ons gaat het redelijk. Gewoon z'n gangetje. Net terug van de gemeente waar aandacht was voor moederdag.
    Een bloemetje en kaartje met tekst voor moeders en voor jou: Spreuken 6:5 Laat God delen in alles wat je hebt, dan kan Hij je levensweg bepalen.
    Voor de examenkandidaten gebeden. En voor Natasja en Remiun die terug gaan naar hun moeder.
    Marleen sprak en had een moederdagpreek over kinderen: "Wijs ze de weg". naar aanleiding van Marcus 10:13-16 en Deuteronomium 6:4-9 en 20-24.

Er was een jongetje bij ons te logeren (hij vindt het niet leuk als ik z'n naam noem)die verzuchtte: "Was Deddy maar terug op de zondagschool". Alle reden dacht ik om terug te gaan.
    Vrgr, Linie en Jitze

• 10 Mei 2010 - 11:26

Gerda En Willem:

Zo te lezen heb je nog geen moment spijt van je keuze en daar zijn we natuurlijk heel blij om, maar......kom toch maar gauw terug hoor! Liefs uit Assen