Sail - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Deddy - WaarBenJij.nu Sail - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Deddy - WaarBenJij.nu

Sail

Blijf op de hoogte en volg Deddy

22 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Bij dezen een eerste update.
Zondag 12 oktober in alle vroegte naar Schiphol vertrokken.
Inchecken, bagage afgeven, nog even een kop koffie en op naar de douane. Na alle controles zat ik om kwart voor 10 in het vliegtuig, wachtend op vertrek.
Na een lange vlucht om kwart over 9 geland in Kaapstad.
Daar opgewacht door mercy ships crew. Wachten tot iedereen die rond dezelfde tijd aan zou komen verzameld was, bagage inladen en op naar het schip.
Daar aangekomen paar formulieren ingevuld, sleutel en crew-card in ontvangst genomen en op naar mn cabin. Aangezien het korter dan 365 dagen geleden is dat ik voor het laatst aan boord was, hoefde ik de hele introductie niet te volgen.
Woon in dezelfde cabin als tijdens mijn vorige verblijf dus dat is makkelijk te vinden.
Inmiddels was het ruim 23.00uur geweest, dus geen zin en energie meer om uit te pakken.
Snel een douche genomen en mn bed in gedoken.

Maandag een vrije dag, dus Kaapstad in geweest. Samen met 2 kamergenootjes de Lions Head (Leeukop) beklommen. Boven aangekomen een prachtig uitzicht op de Tafelberg.
Mooi uitzicht, schitterende omgeving, prachtig weer.
Dinsdagmorgen om 9.00uur eerste meeting op de OK gehad. Naast de long termers die al geruime tijd op het schip zijn waren er het afgelopen weekend een aantal short termers aangekomen. Kennis gemaakt met elkaar, de meeste waren voor mij geen onbekenden.
Daarna mn koffers maar eens uitgepakt. ’s Middags nog even een rondje door Kaapstad gelopen. Eind van de middag een Safety briefing met betrekking tot de sail gevolgd.
Woensdagochtend wat rondgehangen op het schip. Verplichte mail gecheckt. Aangezien ik slecht stil kan zitten en nu het schip nog af kon ’s middags een wandeling langs de kust gemaakt, tot Capepoint en terug. IJsje eten in de stad.
Donderdag werd alles voorbereid voor de sail. Voor ons betekende dat dat we het schip niet meer af mochten. Verhuisd naar een ander dock. ’s Middags iedereen naar immigratie voor een stempel in het paspoort. ’s Avonds een “drill-at-sea”. Oftewel mocht er iets gebeuren op zee, zorg dat je weer waar je naartoe moet bij het afgaan van het alarm.
Dus naar deck 7, zwemvest aan en wachten op verdere instructies.

Vrijdagmorgen zijn we gaan varen.
De eerste dagen van de sail waren prima te doen, daarna werd het wat zwaarder.
Schip schommelt de laatste dagen behoorlijk heen-en-weer. Wat inhoudt dat je tijdens het eten je bord, beker en bestek vast moet houden, anders schuift het weg.
Lopen over het schip is of berg opwaarts ofwel bergafwaarts. Stilzitten is niet mogelijk. Ook nu, tijdens het schrijven van mn blog, beweeg ik inclusief laptop continu van rechts naar links en terug. Slapen is best lastig, op dit moment slechts een paar uurtjes per nacht. Spierpijn van het proberen in bed te blijven liggen. Positie van mijn bed is zo dat ik continu van hoofd-tenen heen-en-weer hobbel.

Qua werk valt er weinig te melden. Alle materialen voor gebruik in de OK zijn opgeruimd en stevig vastgezet, zodat deze goed de sail doorkomen.
De afgelopen paar dagen hebben we de instrumentensets voor de orthopedie uitgezocht en aangepast op basis van gebruik van vorig jaar. Verder alle losse instrumenten geteld.
Verder bestaan mijn dagen uit rustig aan doen, kijken naar de zee, boek lezen etc. Ik verveel me nog niet, maar ben wel blij dat we al over de helft zijn.

Een volgend bericht zal vanuit Madagascar zijn.

• 22 Oktober 2014 - 21:15

Heiko:

Wat een relext leven heb jij .nog veel plezier op zee en slaap lekker

• 23 Oktober 2014 - 21:56

Dineke Van Wijk:

Hoi Deddy,
    Had al van je moeder gehoord dat het varen behoorlijk heftig was! We wensen je heel veel succes!
    Groeten van ons allemaal.

• 28 Oktober 2014 - 16:35

Hester:

fijn dat je toch nog bent vertrokken. Ik wens je nog een hele leuke tijd toe.

• 07 December 2014 - 20:13

Luc Dekesel:

dag deddy, groetjes uit mercy ships belgië waar ik me reeds 5 jaar als vrijwilliger bezig hou met de direct mailings naar schenkers - mercy ships belgië heeft net 1 miljoen dollar overgemaakt aan het schip - we werken dus goed mee