Laatste update??? - Reisverslag uit Pointe-Noire, Congo - Brazzaville van Deddy - WaarBenJij.nu Laatste update??? - Reisverslag uit Pointe-Noire, Congo - Brazzaville van Deddy - WaarBenJij.nu

Laatste update???

Door: Deddy

Blijf op de hoogte en volg Deddy

02 December 2013 | Congo - Brazzaville, Pointe-Noire

Lieve allemaal,

Nog even een korte update voordat ik naar huis ga.

Allereerst bedankt voor alle reacties op mn blog/ facebook/mail/ whatsapp. Fijn om te weten en te merken dat jullie meeleven.
De afgelopen weken zijn omgevlogen en helaas vlieg ik zaterdag weer naar huis. 
Maar ook van deze laatste dagen ga ik zeker optimaal genieten.
Moet nog aan de slag met surprise en gedichten, want ook in Congo komt sinterklaas.
Sint komt met zijn pieten natuurlijk in de eerste plaats voor de kinderen. En daarna zullen we dit met een kleine groep Nederlanders vieren.
Ondertussen verkeert het schip al in Kerstsfeer. Overal hangt kerstversiering. Heel raar contrast gezien de temperatuur.

Verder valt er genoeg te beleven hier.
Afgelopen weekend naar Dolisie geweest. Daar het agriculture program van Mercy Ships bezocht. Heel bijzonder om te zien hoe graag men hier wil leren en dit ook toepast.
Verder een waterval bezocht, waarvoor we wel de nodige afstand moesten lopen over niet al te goed begaanbare paden. En teruglopen in het donker. En donker is dan ook echt donker.
Zondag door de stad gelopen. Een kijkje genomen in het “echte” leven van de Congolezen.

Afgelopen weken heb ik voornamelijk gewerkt binnen de orthopedie. Alleen de momenten dat ons programma klaar was, geholpen bij andere operaties.
Vandaag nog 1 patiënt en voor de rest van de week wacht ik wel af wat ik ga doen.
Daarnaast hebben we wekelijks een soort van scholing. Eén van de specialisten aan boord geeft op woensdagavond een korte presentatie over zijn/haar werk. Dit is vrijwillig en toegankelijk voor iedereen. Een onderwerpen heb ik bijgewoond. Orthopedie, oogheelkunde, hernia’s en voor komende week staat Noma op het programma.

Hier laat ik het bij. Mogelijk dat er nog een berichtje volgt bij thuiskomst.

Groetjes Deddy

• 02 December 2013 - 13:23

Ina Lamain:

Deddy.

Fijn dat je zo'n mooie en dankbare bijdrage hebt geleverd in Congo.
    Ik wens je een hele goeie reis terug.
    Vaya Condios.

Gr.Ina

• 02 December 2013 - 13:45

Marianne:

Tjee zeg, wat vloegt de tijd dat je alweer bijna naar de sneeuw en kou gaat! Genietse nog even daar! Alvast veel Sinterklaasplezier, liefs,

• 02 December 2013 - 16:04

Gerda:

He nichtje,
    Ja, komt dichterbij he dat je weer naar huis gaat. Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, maar in Nederland kan je ook veel betekenen voor je medemens, dus we heten je hier graag weer welkom. Liefs uit assen

• 02 December 2013 - 20:22

Heiko:

Goede week nog en een leuke sint avond en dan een goede reis terug

• 03 December 2013 - 22:41

Leontine:

Deddy, nog effe genieten! Succes met het afscheid en goede vliegreis!