Eerste update - Reisverslag uit Pointe-Noire, Congo - Brazzaville van Deddy - WaarBenJij.nu Eerste update - Reisverslag uit Pointe-Noire, Congo - Brazzaville van Deddy - WaarBenJij.nu

Eerste update

Blijf op de hoogte en volg Deddy

28 Oktober 2013 | Congo - Brazzaville, Pointe-Noire

Lieve allemaal,

Hier dan maar even een eerste update.
Na een nacht zonder slaap en een lange reisdag veilig aangekomen in Congo. Aankomst op het schip voelt als thuiskomen. Heerlijk om weer terug te zijn.
Zondagmorgen een verplichte rondleiding over het schip.
‘s middags met een klein groepje de stad gaan verkennen.
Maandag een dag vol orientatie en verplichte meetings. Allemaal gericht op het werk hier, veiligheid, regels, afspraken etc.

Dinsdag kon het echte werk beginnen. En gelukkig voor mij, orthopedie.
Afgelopen week en deze week werk ik samen met een Amerikaanse en Duitse orthopeed. Al veel kinderen met klompvoeten, O- en X-benen gezien.
Op zich eenvoudige ingrepen maar voor de kids levensveranderd.
Aangezien er vanochtend een gebrek aan anesthesisten was, voor de verandering een KNO-arts geassisteerd bij het verwijderen van een schildklier. En dan wel een aantal keren groter als wij gewoon zijn.
De meeste Amerikanen, Canadezen etc. zijn niet gewend om te assisteren, dus dat wordt hier meestal aan de Nederlanders over gelaten.
Kreeg toestemming van m'n ortho-collega, mits ik op tijd aanwezig zou zijn voor het ortho-programma.

Afgelopen zaterdag een boottochtje gemaakt op de rivier.
De weg er naartoe was nogal nat en modderig, aangezien het regenseizoen begonnen is.
Zondag naar de Gorges geweest. Prachtige natuur. Vanaf de top teruggelopen naar zee. Met een gids.
Naar ons idee geen officile paden. Bijna kruipend en takken ontwijkend naar beneden gelopen. Dwars door de struiken. Maar wel veel gezien. Nog even een duik in zee genomen. Om een beetje schoon te worden en af te koelen. Zit inmiddels onder de blauwe plekken en schrammen.

Naast het werk is er op het schip verder genoeg te beleven. Veel gezelligheid met alle mede crew-members. Relaxen op het dek. Baantjes trekken in het zwembad.

Op het eerste oog lijkt Congo gestructureerder en meer ontwikkeld dan Togo. Zo rijdt men aan de rechterkant van de weg en zijn de meeste wegen verhard.

Zal proberen om meteen wat foto’s toe te voegen, zodat jullie een beetje een indruk krijgen van mijn leven hier.

• 28 Oktober 2013 - 22:15

Ina Lamain:

He meid.

Wat geweldig mooi werk doe je in Congo. Ik wens je Gods zegen op je werk en dat je een hele mooie tijd hebt daar.

Groetjes Ina

• 28 Oktober 2013 - 22:17

Marjan Ribberonk:

Hartstikke fijn dat je het weer zo naar je zin hebt
    Geniet er maar lekker van, al die indrukken !
    Lekker dat je met orthopedie kon starten
    Groetjes Marjan :-)

• 28 Oktober 2013 - 22:25

Annette:

Hoi Deddy!!
    Leuk om iets van je te horen. Fijn dat je het weer leuk vind om daar weer te zijn
    Lekker op orthopedie!! Geniet van deze bijzondere tijd!!
    Groetjes Annette

• 28 Oktober 2013 - 22:38

Karin:

He Deddy,

Zoals ik nu kan lezen heb jij het naar je zin. Super. Geniet er maar lekker van. Ik kijk uit naar de foto's.
    Liefs Karin

• 28 Oktober 2013 - 22:57

Netty En Herman:

hoi Deddy,
    Leuk om zo met jou mee te leven. Er is volgens onze inschatting een goede balans tussen genieten van de omgeving en het nuttige werk dat op het schip gedaan moet worden. ( wat jullie voor al die patienten kunnen doen)
    Geweldig en heel veel sterkte en vergeet niet te genieten.
    Hartelijke groet,
    Netty en Herman

• 28 Oktober 2013 - 23:28

Greetje:

Hoi Deddy,

fijn om te horen dat je een goede reis hebt gehad en je zo goed voelt op het schip. ik wens je veel plezier en sterkte met het werk (zal niet altijd meevallen). Toppie! Ga je volgen... XX
    Greetje

• 28 Oktober 2013 - 23:55

Fianne:

Ik ben trots op je grote zus!!
    Wat weer bijzondere ervaringen!!
    Genieten!!

Dikke knuff fi

• 29 Oktober 2013 - 07:12

Irene:

Hey, wat super leuk om je zo te volgen!
    Fijn, dat je zo'n goede reis hebt gehad en dat je je zo vertrouwd voelt daar.
    Succes en enjoy!!

• 29 Oktober 2013 - 09:56

Elsbeth:

Hoi Deddy,
    Wat een belevenissen. Heel veel plezier nog.

• 29 Oktober 2013 - 10:05

Anna Schepers:

hallo Deddy
    Fijn om je verhaal te lezen!!
    Wat een prachtige foto's, geniet van de natuur!!
    Ik bid, dat deze tijd brengt waar jij op hoopt...
    knuffel Anna

• 29 Oktober 2013 - 10:21

Hans Van Hoegee:

Wat heerlijk te horen dat je weer thuis komt als je aanboord van het schip gaat. En helemaal als ik lees dat je eigenlijk een duizendpoot bent even hier helpen en dan weer daar assisteren. Gods zegen wij staan biddend om je heen. Liefs en een dikke knuffel uit Holland Hans en Els

• 29 Oktober 2013 - 11:58

Gerjan & Ellianne En Elin:

Leuk om te lezen en fijn om te horen dat je het weer naar je zin hebt!
    En zelfs foto's, TOP!

Veel succes met het werken en geniet ervan!

Liefs, ons 3-en.

• 01 November 2013 - 11:17

Hester:

Je bent er nog maar kort, en dan al zoveel gezien en gedaan. Geniet van je tijd en heel veel plezier. Gr.

• 02 November 2013 - 05:25

Marianne:

Wauw! Mooi dat alles zo goed gaat. Ja, weet zeker dat de bevolking daar en je collega's op de boot heel blij zijn met zo'n ervaren persoon als jij bent! Mooie foto's! Succes en plezier nog met je mooie werk, lieve groet,

• 02 November 2013 - 12:17

Leontine:

Leuk Deddy, je verslag zo te lezen.
    Je klinkt super enthousiast. Succes daar en ik hoor/lees graag meer van je.
    Groetjes, Leontine

• 02 November 2013 - 22:16

Gerda:

Mooi om te zien en te lezen dat het goed met je gaat. Liefs uit Assen

• 03 November 2013 - 15:12

Hendrik En Ina:

Hoi Deddy,leuk om zo met je mee te kunnen leven. Ik lees er tussen door dat jij op je plek bent.
    We wensen je Gods zegen toe op je werk en in al het andere wat je doet. Gr. Ina

• 03 November 2013 - 16:50

Ellis':

Dat klinkt als een goede start daar! Leuk om te lezen !!
    Succes deze week weer met je werk daar!!
    Liefs Ellis'

• 12 November 2013 - 19:02

Marleen:

Mooie plaatjes! Goed te lezen dat je direct weer thuis was daar. En leuk dat je zo'n land ook een beetje verkennen kan. Gods zegen, Deddy!

• 15 November 2013 - 07:38

Lisa Dijkhuizen:

Hoi Deddy,
    Viel de vliegreis je wat mee?
    Ik wens je veel plezier en succes.
    Erg mooi werk wat je daar verricht!
    x Lisa.